Řídicí jednotka EPC 4.0
Řídicí jednotka EPC 4.0 palubního systému EPIS 4.0
Tato jednotka se již nevyrábí. Náhradou je novější typ EPC 4.0A a připravovaný typ EPC 4.0B.
Obsah stránky:
Základní vlastnosti řídicí jednotky EPC 4.0 palubního systému (počítače) EPIS 4.0
Základní vlastnosti řídicí jednotky EPC 4.0
Řídicí jednotka EPC 4.0 je součástí palubního systému EPIS 4.0 se obsahuje tři vnitřní řídicí desky – počítač PC, desku hlášení a komunikací a integrovanou jednotku napájení. Pospolu pak mají následující vlastnosti:
- jeden malý a vestavný počítač nahrazuje několik původně samostatných zařízení
- rozdělená koncepce – řídicí jednotka, LCD terminál a anténní systém jsou nyní tři oddělitelné části systému, což umožňuje, aby na palubní desce byla jen obrazovka, a zbytek je schován v technologických částích kabiny a vozu. Tímto je dosaženo mnohem jednoduššího propojování a přehlednější palubní desky. Terminál je spojen s počítačem pomocí jediného HDMI kabelu.
- Namísto pomalých vozidlových sběrnic je použit Ethernet.
- Veškeré informace o jízdním řádu a trase přehledně na displeji. Je možnost i zobrazení obrazu z kamer ve vozidle.
- Univerzální použití – tramvaje, obousměrné tramvaje, trolejbusy, autobusy, vlaky…
Základní konfigurace ve vozidle EPC 4.0 (vše v jedné skříni)
Náš palubní počítač nabízí zákazníkům mnoho výhod s následujícími vlastnostmi:
- Palubní počítač je založen na nízkopříkonovém PC s podporou COMPACT FLASH a RAM DDR.
- Dvě rozhraní pro Ethernet 10/100 MHz a 3x USB.
- SW trojnásobný nezávislý digitální hlásič (vnitřní, vnější) založený na MPEG3 standardu (kapacita 32 MB).
- Digitální akustická ústředna (veškeré přepínání je digitální). Výstupy jsou mikrofon, radiostanice, externí linka, GSM, zvukové rozhraní AC97 a trojitý MP3 dekodér.
- Digitální zesilovač – třída D – dovnitř a ven (max. výkon do 50 W) a k řidiči 1×5 W.
- Integrovaná jednotka napájení IJN®20 obsahující inteligentní spínání pro LED panely, LCD obrazovky, komunikační jednotky, označovače jízdenek, tachografy, WiFI, ….
- Dvě radiové komunikační rozhraní- WiFi 5,8 GHz a nízkopříkonové FHSS. Nízkopříkonová komunikace se užívá pro komunikaci s vozovnou a označníky zastávek, přepínáním výhybek …
- Mnoho rozhraní – IBIS, RS 485, RS 232, Ethernet, USB.
- 7“ či 8″ LCD displej s dotykovou obrazovkou(rozlišení 480 x 800 pixelů, životnost 50,000 hodin, 550 Cd/m2) – terminál je popsán níže.
- Radiokomunikační adaptér – pro spolupráci se stanicí TAIT 8255. Využívá protokolu MPT 1327 nebo TNDS a rychlý datový modem. Interní přijímač signálu GPS pro sledování polohy a získání přesného času.
- IP router přímo na vozidle – propojen například do City screenů, tachografů. JEdnotka EPIS má integravaný firewall pro komunikaci přes Wi-Fi. Vozidlo má tedy dvě počítačové sítě – vnější přes Wi-Fi a vnitřní uvnitř vozidla.
- Obraz z vnitřních a vnějších kamer přímo na displeji palubního počítače.
Parametry palubního počítače EPIS 4.0 | |
Procesor jednotky | x86 kompatibilní (taktovací frekvence 800 MHz) |
Paměti řídicího počítače | standardně CompactFlash – 1GB, DDR – 512MB |
Rozhraní palubního počítače: |
|
Napájení | +24V / vstupní proud až 41 A (směřuje do spínaných výstupů) |
Spotřeba řídicí jednotky | do 10 W při běžném provozu |
Hmotnost jednotky | 1450 g |
Vnější rozměry (Š × V × H) | 195 × 95 × 115 mm |
Provozní teplota | od -20°C do +70°C |