LCD terminál řidiče EPT 4.10

LCD 10,1″ jsou vhodné tam, kde řidič současně odbavuje cestující – prodává lístky s více než 8 – 10 tarify, ze kterých volí jízdenku. Toto je dáno větší ovládací plochou.

Jsou vyráběny ve dvou provedeních. Terminály EPT 4.10A (určeny pro spolupráci s palubními počítači řady EPIS 4.0x) a EPT 5.10A (určeny pro spolupráci s palubními počítači řady EPIS 5.0x) jsou založeny na barevných vysoce svítivých TFT LCD displejích o velikosti 10,1″ určených pro průmyslové použití a dolněných dotykovým ovládáním vhodný pro vozidla MHD, VLD či jinde s „jednokabelovým“ připojením pomocí konektoru HDMI shodným s předchozími typy (EPT 4.07, EPT 4.08 a EPT 4.08B) či firemně definovaným pro řídicí jednotku EPC 5.0A. Monitory se vyznačují vyšším rozlišením než předchozí. 


Základní vlastnosti EPT x.10

Terminál EPT x.10 A nebo C má následující základní parametry:

  • kapacitní dotyková plocha s tvrdostí H=7 o síle 2 mm - má zvýšenou odolnost proti mechanickému poškození nevhodným zacházením, tím i vyšší životnost s možností současného snímání až 5 dotyků.
  • může doplněn o čtečku bezkontaktních čipových karet dle obvyklých standardů RFID. Umožňuje tak, aby se vždy přihlašovala obsluha bezkontaktní čipovou kartou (Myfare, Desfire a HID) s jednoznačnou identifikací. Tím lze zabránit nežádoucímu vstupu do servisního nastavení parametrů palubních počítačů.
  • může obsahovat jednu pozici pro SAM modul pro případ nutnosti přístupu na šifrované karty Desfire.
  • možnost použití pomocné membránové klávesnice (verze EPT 4.10C a EPT 5.10A) a to včetně podsvícení. To je realizováno pomocí vestavěných barevných LED diod.
  • LCD terminál může obsahovat ukrytý mikrofon pro hlasovou komunikaci s dispečinkem či pro hlášení do vozu a vně vozu (zejména EPT 5.10A)
  • konstrukční a elektrické úpravy – např. kryt terminálu je vyroben z plastu, terminál je vybaven výkonným procesorem, nosný rám je z hliníku, apod.
  • tři řešení – s pomocnou membránovou klávesnicí EPT 4.10C, EPT 5.10A či bez ní EPT 4.10A.

Základní vlastnosti dotykového LCD terminálu EPT x.10

  • Širokoúhlý LCD panel 10,1” s dotykovou obrazovkou a s LCD s prodlouženou životností 50 000 hodin dle katalogového listu výrobce displeje
  • 6 pomocných mechanických podsvícených kláves po pravé straně displeje – platí pouze pro typ EPT 4.10C a EPT 5.10A.
  • Řízení terminálu se provádí přes rozhraní RS 485
  • Jedno napájení +12V vedené přímo z palubního počítače (není externí kabel)
  • Jen jeden propojovací HDMI kabel pro video, řídicí a napájecí vodič pro řadu EPT 4.10x.
  • Funkce pípnutí (stisk klávesy, ale i např. signalizace správného či špatného odbavení)
  • Řízení podsvitu LED diod na pomocné klávesnici – platí pouze pro typ EPT 4.10C a EPT 5.10A
  • Malá spotřeba terminálu (do 15W)
  • Jednoduchá montáž do vozidla (vestavěná či na “stojánku”)
  • Integrovaná čtečka RFID včetně SAM modulu (na vyžádání)
  • Integrovaný senzor okolní intenzity světla pro automatickou regulaci svitu LCD displeje

Pro typ EPT 4.10C a EPT 5.10A platí, že podsvícení LCD displeje a membránové klávesnice je řízeno z palubního počítače nebo mohou být nastaveny automaticky na základě okolního svitu. Na panelu se nachází několik funkčních tlačítek: alarm, služba, jízdní řád, zvuk, storno a OK (je možno je přizpůsobit požadavkům zákazníka).

Pomocná klávesnice má dvě speciální tlačítka aktivované pomocí „dvojkliku“:

  • HW reset  - tento reset vyvolá shodnou reakci jako „reset PC“ a je nezávislý na komunikačním protokolu EPT a EPC (řídicí jednotky systému).
  • Odeslání screenshotu na úložiště na dispečink (na vyžádání)

V pravé dolní části panelu na pomocné klávesnici jsou dvě indikační LED diody pro stav napájení a datové komunikace.

Všechny typy panelů mají vnitřní čidlo teploty a umožňují dálkové přehrání firmwaru z řídicí jednotky palubního počítače EPC 4.0x nebo EPC 5.0A.


Nezávazná poptávka