Inteligentní řízení dopravy pomáhá hasičům
Ve firmě Herman jsme úspěšně otestovali naše řešení inteligentního řízení dopravy přímo v ostrém provozu. Systém umožňuje zásahovým vozidlům získat zelenou v semaforech a projíždět městem plynule až k místu zásahu.
Hlavním inovací je integrace se SW pro řízení zásahů GINA. To umožňuje palubní jednotce získat trasu jízdy vozu, na jejímž základě pak vozidlo žádá o preferenci jen na křižovatkách, přes něž vůz s vysokou pravděpodobností pojede. Zelená vlna se tedy vozu staví na základě trasy, kterou vidí řidič na své navigaci. Díky tomu systém zná trasu k zásahu s dostatečným předstihem a vozidla s vyšší prioritou jsou bezpečně a efektivně vedena přes křižovatky, což minimalizuje zdržení a zajišťuje plynulý průjezd městem. Zároveň je také minimalizován negativní vliv preference vozů IZS na individuální dopravu, což je užitečné zejména ve městech s vyšší hustotou řízených křižovatek.
Testování v ostrém provozu v Třebíči ukázalo, že toto propojení výrazně zvyšuje efektivitu zásahů a zároveň přináší rychlejší doraz vozidel k cíli. Výsledkem je menší zpoždění, plynulejší průjezd městem a vyšší jistota, že potřebná pomoc dorazí včas.
Nový palubní počítač EPIS 4.1
KS-BOS - SW pro kamery ve vozidlech
Prezentace preference pomocí V2X v Hamburku v rámci projektu ITS-Cube
Pozvánka na konferenci UITP 2025
Preference vozů MHD a IZS pomocí V2X
Získali jsme certifikaci ISO 27001
Rádi bychom informovali naše zákazníky a partnery, že jsme získali certifikaci ISO 27001, která potvrzuje shodu našeho systému řízení bezpečnosti informací s mezinárodními standardy. Tento certifikát je důkazem našeho přístupu k ochraně citlivých údajů a zajištění bezpečnosti informací.
Děkujeme za důvěru a těšíme se na další spolupráci v souladu s osvědčenými bezpečnostními postupy.
Certifikát: ISO-27001-CZ
Zastávkové panely pro Dopravný podnik mesta Žiliny
Dovolená ve Splitu s odbavením od nás
Hamburg - pokračování projektu BiDiMoVe
Testy oboustranné komunikace preference V2X
Testy komunikace V2X a IBIS-IP v Ludwigsburgu
Inteligentní řízení dopravy pomáhá hasičům
Ve firmě Herman jsme úspěšně otestovali naše řešení inteligentního řízení dopravy přímo v ostrém provozu. Systém umožňuje zásahovým vozidlům získat zelenou v semaforech a projíždět městem plynule až k místu zásahu.
Hlavním inovací je integrace se SW pro řízení zásahů GINA. To umožňuje palubní jednotce získat trasu jízdy vozu, na jejímž základě pak vozidlo žádá o preferenci jen na křižovatkách, přes něž vůz s vysokou pravděpodobností pojede. Zelená vlna se tedy vozu staví na základě trasy, kterou vidí řidič na své navigaci. Díky tomu systém zná trasu k zásahu s dostatečným předstihem a vozidla s vyšší prioritou jsou bezpečně a efektivně vedena přes křižovatky, což minimalizuje zdržení a zajišťuje plynulý průjezd městem. Zároveň je také minimalizován negativní vliv preference vozů IZS na individuální dopravu, což je užitečné zejména ve městech s vyšší hustotou řízených křižovatek.
Testování v ostrém provozu v Třebíči ukázalo, že toto propojení výrazně zvyšuje efektivitu zásahů a zároveň přináší rychlejší doraz vozidel k cíli. Výsledkem je menší zpoždění, plynulejší průjezd městem a vyšší jistota, že potřebná pomoc dorazí včas.
Prezentace preference pomocí V2X v Hamburku v rámci projektu ITS-Cube
Preference vozů MHD a IZS pomocí V2X
Preference vozů MHD a IZS pomocí v2x technologie
Evropské ocenění v soutěži URBAN C-ITS CONTEST pořádaného C-ROADS
75 označníků s e-papírem
Nový palubní počítač EPIS 4.1
Pro nové projekty ve veřejné dopravě jsme připravili inovovanou verzi palubního počítače EPIS 4.0 pod názvem EPIS 4.1A. Základní vlastností palubního počítače je zvýšení výpočetního výkonu o 20% a výrazné zrychlení ovládání periferií, což zvyšuje jeho činnost až 10x oproti předchozímu typu EPIS 4.0Cx. Samozřejmostí je i další vylepšení vlastností.
Sestava nového palubního počítače EPIS 4.1A pro DP Most
Inovovaný palubní počítač se skládá ze dvou základních částí:
- Řídicí jednotkou EPC 4.1Ax a to dle typu požadovaného typu a
- Terminálu palubního počítače EPT 4.x a to od požadované velikosti displeje od 7“ do 12“ velikosti (velká je vhodná pro rozsáhlé odbavování cestujících s mnoha tarify),
Výhody či změny nového palubního počítače:
- Výkonnější modul PC,
- Použití osvědčené integrované jednotky napájení IJN, tj. řízení napájení výstupů, buzení vozidla (časové nebo na vyžádání pomocí nízkopříkonové radiové komunikace), jednobitové vstupy/výstupy a další .
- Možnost komunikovat hlasově pomocí dat v GSM sítích – řízení komunikace se SIP ústřednou na dispečinku.
- Vhodný pro digitální radiové sítě či GSM sítě i 5G – 1 Gbit/s připojení ethernetu
- Inovovaný měnič radiostanice (je součástí palubního počítače a šetří tak místo ve skříni elektroniky)
- Inovovaný výstup na terminál EPT – viz. popis terminálu
- Možnost použití budící frekvence pomocí modulů LoRaWan
Základní vlastnosti řídicí jednotky
Základní vlastnosti průmyslového PC (plnohodnotné řešení):
- Typ založený na architektuře PC s 64 bitovou architekturou
- Čtyřjádrový procesor – 1,5 GHz s max. spotřeba 9W
- 8 GB RAM - typ LPDDR 4
- Ethernet 1 GB a to včetně PoE pro univerzální komunikační jednotku UCU
- 1x Ethernet o rychlosti vozidlové sběrnice 100 Mbit/s.
- Intel grafika (Gen 11) s rozhraními HDMI/DP a LVDS/eDP – dle výběru
- Externí SSD disk s minimální 64 GByte s prodlouženou životností minimální 61 TBW
- 2x USB 3.1 a USB 2.0
- OS LINUX
- Rychlost bootování – 45 sekund
Další vlastnosti jednotky řídicího palubního počítače:
- Minimálně 1x RS485, 1x RS 232, 1x CAN
- 1x rozhraní IBIS
- 1 bitový vstup - minimálně 10x
- 1 bitový výstup - minimálně 8x
- vibrace 20G / 0-600 Hz
- Teplota rozšířená od -20 oC do +70oC (pro teploty okolí -25 oC a níže se zahřívá několik sekund odpadním teplem)
Ovládání komponent:
- Rozhraní pro C-ITS řešení –naše univerzální komunikační jednotka UCU s komunikaci V2X
- Rozhraní pro řízení odbavení (validátory, mincovníky a označovače)
- Rozhraní pro řízení radiových sítí TETRA
- Rozhraní pro řízení GSM přenosů - dispečink (datově a hlasově), BO odbavení, bankovní servery, platební brána, vyhledavače spojení, …
- Rozhraní pro řízení ethernetových switchů – ECU 08P0.6PA, příp. ECU 05L-1G
- Řízení odemykání SAM modulů pro vozidlové systémy
- Řízení LCD, vnějších panelů, počítání cestujících, kamerových systémů, apod …
- Možnost komunikace pomocí protokolu ITxPT
- Automatické či ruční stavění výhybek
- Řízení povelových přijímačů nevidomých
- Případně dalších periferií.
Terminál EPT 4.xA1-UB
Může být realizován od LCD o velikosti úhlopříčky 7“ až do 12,1“ s kapacitní dotykovou obrazovkou s tvrdostí H=7. Nově LCD terminál řidiče nabízí:
- Více dotykové ovládání přes dotykovou plochu umožňující nové funkce v ovládání palubního počítače;
- Výstupem USB 2.0 pro aktualizaci palubního počítače a se spínáním napájení v USB;
- Integrovaným jednotným mikrofonem pro řidiče
- Možnosti integrace i reproduktoru pro řidiče (dle zástavby terminálu)
- Možností dělené varianty, tj. čtečka může být z terminálu vyvedena samostaně
- Zůstávají obvyklé vlastnosti, jako je čtečka bezkontaktních čipových karet typu Mifare/Desfire, která vyčte z karty UID či tlačítko Reset.
Ukázka zapojení ve vozidle
Ukázka možného zapojení nového palubního počítače v režimu OIS (Odbavovací a Informační Systém) k systému palubního počítače EPIS 4.1A vozidla je na následujícím obrázku:
Mechanické provedení
A co je dále velmi výhodné – zůstává shodná velikost řídicí jednotky (pozor – není již HW záměnná s předchozími typy).
75 označníků s e-papírem
Realizace preference veřejné dopravy pomocí V2X
Chování e-papíru s teplotou



