Inteligentní podpora průjezdu vozidel IZS k zásahu
- Novinky
- Články
Úspěšně jsme otestovali v ostrém provozu naše řešení inteligentní podpory pro řízení průjezdu vozidel IZS k zásahu pomocí preference přes V2X komunikaci za podpory informace o získané přímo ze serveru řízení zásahů. Systém umožňuje zásahovým vozidlům získat zelenou v semaforech a projíždět městem plynule až k místu zásahu a to aniž by bylo nutno pořizovat nové prostředky pro toto řízení. Hlavní inovací je integrace stávajícího SW pro řízení zásahů od firmy GINA Software s námi vyráběnou jednotkou OBU zajišťující V2X komunikaci s řadiči světelného signalizačního zařízení (křižovatek) a umožňující udělení vozidlu IZS absolutní přednost jízdy. To umožňuje palubní jednotce OBU získat trasu jízdy vozu, na jejímž základě pak vozidlo žádá o preferenci jen na křižovatkách, přes něž vůz s vysokou pravděpodobností pojede. Zelená vlna se tedy vozu staví na základě trasy, kterou vidí řidič na své navigačním zařízení v zásahovém voze. Díky tomu systém zná trasu k zásahu s dostatečným předstihem a vozidla s vyšší prioritou jsou bezpečně a efektivně vedena přes křižovatky, což minimalizuje zdržení a zajišťuje plynulý průjezd městem. Zároveň je také minimalizován negativní vliv preference vozů IZS na individuální dopravu, což je užitečné zejména ve městech s vyšší hustotou provozu a počtem řízených křižovatek.
Na testovací trase získané z navigace vozidla IZS si jednotka OBU doplnila pozice jednotek RSU na řízených křižovatkách a zde v době průjezdu zajistila vozidlu absolutní preferenci. Testování v ostrém provozu v Třebíči ukázalo, že toto propojení výrazně zvyšuje efektivitu zásahů a zároveň přináší rychlejší dojezd vozidel IZS k cíli (Ukázka řešení preference v Brně).
Pro úplnost je níže uvedeno zkrácené video průjezdu vozidla hasičů testovací trasou přes 5 řízených křižovatek.
Výsledkem této inovace je menší zpoždění, plynulejší průjezd městem a vyšší jistota, že potřebná pomoc dorazí včas k zásahu. Pro podrobnější informace nás neváhejte kontaktovat. Po tomto ověření je tak systém podpory průjezdu vozidel IZS řízenými křižovatkami v rutinním provozu ke každodennímu použití. Podařilo se tak prokázat výhodu spojení zadání trasy zásahu do vozidla a decentralizovaného a lokálního řízení preference vozidel pomocí komunikace V2X bez ohledu na stav GSM sítí. Pro podrobnější informace nás neváhejte kontaktovat.

